Healper logo
Find terapi
Læs mere
For terapeuter
Om os
globe
Log ind Find terapi
  1. Forside
  2. >
  3. Hjælpecenter for Terapeuter
  4. >
  5. Ofte stillede spørgsmål
Betaling - Ofte stillede spørgsmål

Hjælpecenter

Profil

Introduktion til profil
Den gode profil
Ofte stillede spørgsmål

Kalender

Introduktion til kalender
Åbningstider
Flere kalendere
Integrationer
Opsætning af forsamtaler
Tilføj ny session

Klienter

Introduktion til klienter
Klientens profil
Forsikringsklienter
Ofte stillede spørgsmål

Journaler

Introduktion til journalsystem
Ofte stillede spørgsmål

Ydelser

Introduktion til ydelser
Ofte stillede spørgsmål

Betaling

Introduktion til betalingssystemet
Stripe
Afregningsbilag
Ofte stillede spørgsmål

Sygeforsikring Danmark

Opsætning af integration
Ofte stillede spørgsmål

Information vedrørende prisjustering

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

På denne side kan du finde svar på betalingsrelaterede spørgsmål. Du kan bl.a. finde information om udbetalinger samt læse mere om vores integrationsmuligheder. Du kan også lære om de forskellige løsninger, vi har for markedsføring.

​

Hvorfor betaler jeg første session til jer?

​Første session i et forløb går til os og er med til at dække markedsføringsomkostninger. Rationalet bag betalingen er, at vi promoverer Healper som platform, hvilket øger dit samlede klientflow. Det er derfor en direkte betaling af dit match, og du betaler kun, når du får en klient. Stopper en klient allerede efter første session, deler vi beløbet, så du ikke har arbejdet gratis. Ikke desto mindre ser vi, at ca. ni ud af ti klienter fortsætter i længerevarende forløb - netop på grund af det match, vi laver.

Hvorfor tager i 11,8% for de følgende sessioner?

Vores markedsførrings- og særligt driftmæssige omkostninger dækkes desværre ikke udelukkende af beløbet for den første session. Vi samarbejder også med ekstern betalingspartner, Stripe, der sikrer, at du får betaling for dine klienter. Vi agerer tilmed tovholder for det økonomiske aspekt for alle vores terapeuter. F.eks. reserverer vi beløbet på klientens kreditkort i overensstemmelse med din afbudspolitik, hvorfor der altid er en økonomisk sikkerhed ved evt. afbud. Desuden sørger vi for fakturaer, kvitteringer og påmindelser til klienter, automatisk indberetning til sundhedsforsikringer og Sygeforsikring Danmark mv.. 

Hvor ofte får jeg udbetalinger?

Vores standardindstilling er en gang om måneden, men vi kan sætte udbetalinger til det, der passer dig. Du kan se dine fremtidige og tidligere udbetalinger på siden, Indkomst.​

Hvor ser jeg mine fakturaer?

​Du kan se og hente alle dine fakturaer på din Indkomst-side. Her har du også adgang til dine månedlige afregningsbilag samt klienters enkeltstående fakturaer.

Kan jeg integrere med Dinero eller Economics?

Vi kan integrere med Dinero, men vi har desværre endnu ikke en integration til Economics. Du kan dog hente alle afregningsbilag i dit Indkomst-overblik, som du nemt kan overføre dertil. Ved vores integration med Dinero overføres afregningsbilaget automatisk dertil. Længere nede i artiklen kan du finde en vejledning til, hvordan du integrerer med Dinero:

Holder I på mine penge, inden de overføres til mig?

F​Årsagen til, at du skal oprette en konto på Stripe, er, at du får din egen personlige Stripe-konto. Dette betyder, at du har din egen konto ved Stripe, som du modtager overførsler fra til din egen bankkonto.

Hvorfor får jeg ikke det halve beløb retur automatisk, hvis en klient stopper?

Selvom vi ville ønske, at vi kunne automatisere dette, kender vi desværre ikke til eventuelle mundtlige aftaler mellem dig og en klient. Vores udgangspunkt er, at hvis en klient ikke har givet lyd fra sig en måned efter den afholdte session, overfører vi halvdelen af beløbet til dig. Du skal blot kontakte os om dette.​

Kan man betale med Mobilepay?

Det er desværre ikke muligt at betale med Mobilepay i Healper.

Hvad gør jeg, hvis en klient ikke ønsker at oplyse sit kreditkort?

Ikke alle klienter ønsker at indtaste deres betalingsoplysninger, og selvom det sker sjældent ønsker vi selvfølgelig at imødekomme dette. Kontakt os, og så finder vi altid en løsning ved en anden måde at afregne på

Har I andre løsninger end 100% af første session samt 11,8% af de følgende?

Per 1. juni 2025 overgår vi til kun at have en løsning for markedsføring, hvilket betyder, at de tidligere løsninger bortfalder.​

Vejledning til integration med Dinero

​Følgende punkter er en vejledning til, hvordan du integrerer din Healper-bruger med Dinero:

  • Log ind på Healper
  • Tryk på de tre streger øverst i højre hjørne og vælg Indstillinger
  • Herefter går du til Mine apps, hvor du kan vælge at integrere med Dinero

Vær opmærksom på, at afregningsbilaget overføres til Dinero på månedlig basis. 

​

Afregningsbilag

Hvis du ikke kunne finde det, du ledte efter, er du velkommen til at kontakte os enten via e-mail eller telefon. Vi er altid klar til at hjælpe!

Om os

Kontakt os FAQ Om os Servicevilkår Privatlivspolitik Kvalitetssikring

For terapeuter

Læs mere om os Bliv en del af Healper Priser

Få hjælp

Find terapeut Tips til mental sundhed Psykiske lidelser Log ind

Følg os

Følg vores rejse for at forbedre
mental sundhedspleje

facebook linkedin instagram
© Healper 2025 Sitemap Udvilket i Danmark
language