Healper logo
Find terapi
Læs mere
For terapeuter
Om os
globe
Log ind Find terapi
  1. Forside
  2. >
  3. Hjælpecenter for Terapeuter
  4. >
  5. Ofte stillede spørgsmål
Sygeforsikring Danmark - Ofte stillede spørgsmål

Hjælpecenter

Profil

Introduktion til profil
Den gode profil
Ofte stillede spørgsmål

Kalender

Introduktion til kalender
Åbningstider
Flere kalendere
Integrationer
Opsætning af forsamtaler
Tilføj ny session

Klienter

Introduktion til klienter
Klientens profil
Forsikringsklienter
Ofte stillede spørgsmål

Journaler

Introduktion til journalsystem
Ofte stillede spørgsmål

Ydelser

Introduktion til ydelser
Ofte stillede spørgsmål

Betaling

Introduktion til betalingssystemet
Stripe
Afregningsbilag
Ofte stillede spørgsmål

Sygeforsikring Danmark

Opsætning af integration
Ofte stillede spørgsmål

Information vedrørende prisjustering

Ofte stillede spørgsmål
Baggrund og formål

Ofte stillede spørgsmål

På denne side finder du svar på spørgsmål vedrørende Healpers integration til Sygeforsikring Danmark. Du kan bl.a. finde hjælp til, hvordan du indberetter klienters sessioner samt mulighederne for en automatisk indberetning for dine egne klienter.

​

Hvordan indberetter jeg en session?

Når du opretter og/eller færdiggør en session, skal du tage stilling til, om sessionen skal indberettes til Sygeforsikring Danmark. Her skal du også vælge den henvisningsårsag, som sessionen skal indberettes med. Her kan kan læse mere om, hvordan du opsætter din integration til Sygeforsikring Danmark.​

Hvordan ved jeg, om en klient er medlem af Sygeforsikring Danmark?

Du kan se, om en klient er medlem af Danmark under klientens profil. Du kan finde en klients profil fra dit klient-overblik ved at vælge til Se klient detaljer. Her vil det stå, om den pågældende klient er medlem af Sygeforsikring Danmark.​

Hvor hurtigt kan en klient se sit tilskud på Sygeforsikring Danmarks side?

Fra sessionens afholdelse går der typisk 24 timer, før klienten kan se sit tilskud på siden. Ikke desto mindre er en forudsæt ​

Hvilken henvisningsårsag skal jeg anvende?

Vi får ofte spørgsmål om, hvilken henvisningsårsag, der skal anvendes. Det er dog svært at give et generelt svar på, da det afhænger af den enkelte klient, sessionslængde, mv. Vi anbefaler dig derfor at henvende dig til Sygeforsikring Danmark ved denne type spørgsmål. De mest anvendte årsager er dog 639110 ved første session samt 639111 ved de følgende årsager.

Kan Healper også sende mine egne klienters fakturaer?

Det kan du sagtens. Du skal dog være opmærksom på, at vi kun kan indberette for de klienter, hvortil der er tilknyttet en faktura. Dette betyder, at det er en forudsætning, at betalingen foregår igennem os. 

Sender i automatisk klienters faktura til Sygeforsikring Danmark?

Vi kan sende sessioner automatisk til Sygeforsikring Danmark, hvis din profil er koblet op til dette. Det er relativt nemt, og du kan læse mere om opsætning i artiklen xx. Det er vigtigt at nævne, at vi kun kan indsende klienters fakturaer, såfremt der er en betaling koblet op på session. Dette betyder, at betalingen skal være foretaget igennem Healpers system, hvis vi skal kunne sende indsende disse. 

​
Opsætning af integration

Hvis du ikke kunne finde det, du ledte efter, er du velkommen til at kontakte os enten via e-mail eller telefon. Vi er altid klar til at hjælpe!

Om os

Kontakt os FAQ Om os Servicevilkår Privatlivspolitik Kvalitetssikring

For terapeuter

Læs mere om os Bliv en del af Healper Priser

Få hjælp

Find terapeut Tips til mental sundhed Psykiske lidelser Log ind

Følg os

Følg vores rejse for at forbedre
mental sundhedspleje

facebook linkedin instagram
© Healper 2025 Sitemap Udvilket i Danmark
language