Hvordan laver jeg en god profil?
Hos Healper får vi ses spørgsmålet, hvordan den gode profil ser ud. Det er svært at svare på, men i dette afsnit får du en række anbefalinger, der er taget ud fra konkrete profiler, vi kan se, har god erfaring med at tiltrække nye klienter.
Profilbillede
Først og fremmest er et godt og vellignende profilbillede altafgørende. Dit profilbillede er det første, klienten ser, og det, der tiltrækker dem til at læse videre på din profil. Vi anbefaler altid et vellignende profilbillede i farver, hvor du er i fokus. Undlad andre personer på dit billede og virk smilende og imødekommende. Det er mindre vigtigt, om det er en selfie eller et taget af en professionel fotograf, men kig ind i kameraet og smil.
Billeder af din klinik
I afsnittet, hvor du beskriver din klinik, kan du også tilføje billeder. Disse kan være med til at skabe en tryghed i klientens bookingproces, fordi de på forhånd ved, hvad de møder. Du kan også tilføje flere billeder, hvis du f.eks. har flere klinikker.
Tekst i et klientvenligt sprog
Når du skriver teksten til din profil, så hav i mente, at du skriver denne til personer, der ikke nødvendigvis kender alle de metoder, du arbejder ud fra. Klienten vil mødes af et menneske, der forstår sig på sit fag, men som også kan formulere sig i et sprog, klienten forstår. Desuden matcher vi i forvejen ud fra metoder.
Video
Det kan være en fordel at lave en kort video, da det sætter en stemme til dit profilbillede. Det skaber en tryghed for klienten, og selvom det måske kan virke grænseoverskridende at lave en video, kan det være en afgørende faktor i klientens valg. Videoen bør ikke være længere en 1,5 minut.
Ydelser
Sørg for, at du har tilføjet samtlige af dine ydelser til din profil, så du rammer en bred målgruppe. Du kan tilføje flere på din profil under Ydelser, såsom parterapi, studierabat eller klippekort.
Din profil er det, som skal få klienter til at booke terapi ved din klinik. Tænk på, hvordan du selv ville foretrække en præsentation, hvis du skulle åbne dig op for et fremmed menneske. Vær kreativ, nærværende og imødekommende.
Hvis du ikke kunne finde det, du ledte efter, er du velkommen til at kontakte os enten via e-mail eller telefon. Vi er altid klar til at hjælpe!