Brug for hjælp til stress? Find din psykolog her!

Her kan du blive matchet med gode psykologer for hjælp til følelsesmæssig og arbejdsrelateret stress.

Stress

Psykologer og klinikker der tilbyder terapi for behandling af stress

Gode psykologer du kan stole på

Det er svært at finde den rigtige psykolog. Her kan du blive matchet helt gratis med en god stress psykolog.

Gode psykologer du
kan stole på

Det er svært at finde den rigtige psykolog. Her kan du blive matchet helt gratis med en god stress psykolog.

Simpelt og sikkert

En enkel, god
matching

På Healper behøver du ikke at bruge timer for at komme til en psykolog. Efter 5 minutters spørgsmål kan vi finde terapeuten til dig, som har en god chance for at skabe den rigtige terapeutiske alliance, så I kan løse stress sammen.

Altid gratis at finde
din psykolog

Det vil altid være gratis at finde psykologer her. Healper er blevet grundlagt af psykologer og patienter, der sammen prøver at løse samfundets mentale sundheds problemer. Vi starter med at hjælpe dig med at finde den rigtige psykolog for dig gennem fri matching.

Fuldstændigt anonymt
og sikkert

Vi forstår godt at mental sundhed kan være svært at snakke om uden sikre rammer. Derfor vil Healper aldrig sælge din data til tredjeparter, og kommunikation mellem dig og terapeuten er sikker og anonym hos os med end-to-end encryption.

Psykologer til enhver udfordring, også stress

Healper er sat i verden for at give alle adgang til den terapi som de har brug for.
Vi hjælper dig med at finde psykologer, som kan hjælpe dig med stress.

Healper hjælper mennesker

Hjælp os med at skabe bedre mental
sundhed, ved at lade os matche dig med gode stress psykologer.

Et simpelt kort over Danmark
10
Psykologer du kan matche med i Danmark

Ofte stillede spørgsmål

Stress kan defineres som en følelse af ​​at være overvældet eller ude af stand til at klare mentalt eller følelsesmæssigt pres.

Mange forskellige situationer eller livsbegivenheder kan forårsage stress. Det udløses ofte, når vi oplever noget nyt, noget uventet, noget som truer vores følelse af selvet, eller når vi føler, at vi har for lidt kontrol over en situation.

Nogle gange kan stress være nyttigt: Følelsen kan hjælpe os med at overkomme frygt eller smerte, så vi f.eks. Kan løbe et maraton eller holde en tale. Vores stresshormoner vil normalt gå tilbage til det normale niveau hurtigt, når den stressende begivenhed er overstået, og der vil ikke være nogen varige effekter.

Dog kan for meget stress medføre negative symptomer. Følelsen kan efterlade dig i et permanent stadie af ”fight-or-flight”, hvilket gør dig overvældet eller ude af stand til at klare hverdagen. På lang sigt kan stress påvirke vores fysiske og mentale helbred.

Stress kan føles i meget forskellige grader, og der kan både opstå fysiske og psykiske symptomer.

De psykiske symptomer på stress kan være, at du føler dig:

  • Angst
  • Bange
  • Sur eller aggressiv
  • Trist
  • Irritabel
  • Frustreret
  • Deprimeret

 

De fysiske symptomer på stress kan være, at du oplever:

  • Hovedpine
  • Kvalme
  • Forringet fordøjelse
  • Problemer med vejrtrækning
  • Sved
  • Hjertebanken
  • Generelle smerter og ømhed i kroppen

 

Der er mange ting, som kan føre til stress: dødsfald, skilsmisse eller separation, at miste et job eller uventede pengeproblemer. Arbejdsrelateret stress kan også have en negativ indvirkning på din mentale sundhed.

Selv positive oplevelser, såsom at flytte til et større hus, at blive forfremmet på jobbet eller at tage på ferie kan være kilder til stress.

Der er flere muligheder for selv at mindske sit niveau af stress uden at gå til terapi:

  • Stop med at være så hård ved dig selv

  • Indse hvornår stress er et problem og tænk over, hvad der forårsager stress i dit liv

  • Genovervej din livsstil. Har du for meget at se til? Kunne du måske lade nogle andre tage dine arbejdsopgaver?

  • Spis sundt. Det kan lyde som en stor kliché, men en sund diæt kan virkeligt hjælpe med at forbedre dit humør og mentale helbred.

  • Ræk ud til dine nærmeste for hjælp og support. Det er vigtigt ikke at gemme sine følelser.

  • Nedsæt din rygning og indtagelse af alkohol. De her stoffer kan virke som om de reducere eventulle spændinger, men gør dem faktisk værre på sigt.

  • Vær aktiv. Fysisk aktivitet kan hjælpe med stress, og selv en god gåtur nogle gange om ugen kan gøre en forskel.

  • Mediter og sørg for at have tid til at slappe af. Det er vigtigt at bruge noget tid på at tage sig af sig selv.

  • Få nok dyb søvn. Hvis du har svært ved at sove bør du prøve at undgå skærmtid om aftenen og nedsætte dit koffein indtag.

Kort sagt er den bedste stress psykolog for dig en du føler, at du kan stole på og en, der har god erfaring. Vi har gjort det nemt at finde den rigtige psykolog til dig. Find din fremtidige psykolog her.

Du kan læse mere om, hvordan man finder den rigtige psykolog her.